Perancangan Video Iklan Destination Branding Kabupaten Kediri
Abstract
Kabupaten Kediri memiliki wilayah yang cukup luas. Kediri memiliki beberapa potensi untuk dijual dan bersaing dengan kota yang lain diantaranya budaya dan pariwisata. Destination branding Kediri dengan tagline “Kediri Lagi†memiliki beberapa media promosi. Setiap media memiliki kesatuan konsep yang baik. Media video merupakan salah satu media yang dirancang untuk promosi Kediri. Perancangan video iklan ini merupakan wujud media yang harus dipunyai karena kelebihan media ini memiliki gambar dan suara dimana cukup efektif sebagai media promosi Kediri. Tahapan perancangan yang digunakan adalah tahapan dalam membuat video yaitu tahap praproduksi, produksi dan paskaproduksi. Video iklan sebagai hasil dari perancangan ini merupakan video iklan yang dipublish di media online. Video iklan Kediri cukup efektif dalam mempromosikan wilayah Kediri yang memiliki potensi wisata alam, peninggalan sejarah dan budaya lokal.
References
Arsyad, Azhar. (2006). Media Pembelajaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Kaplanidou, K., and C. Vogt. (2003). Destination branding: Concept and measurement. Working paper, Michigan State University.
Kotler, Philip dan Armstrong, Gary. (2003). Dasar-Dasar Pemasaran. Diterjemahkan oleh Alexander Sindoro. Jakarta: PT. Indeks, 2003.
McDaniel, Lamb Hair. (2001). Pemasaran. Edisi Pertama. Jakarta: Salemba Empat.
M.Suyanto. (2005), Multimedia" Alat Untuk Mening-katkan Keunggulan Bersaing", Yogyakarta: Andi.
Ritchie, J. R. Brent, and Robin J. B. Ritchie (1998). The Branding of Tour- ism Destinations: Past Achievements and Future Challengesâ€. Pro-ceedings of the 1998 Annual Congress of the International Association of Scientific Experts in Tourism, Destination Marketing: Scopes and Limitations, edited by Peter Keller. Marrakech, Morocco: International Association of Scientific Experts in Tourism, 89–116.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Â